Adja meg a keresendő termék nevét:

CBD olaj az álmatlanság ellen

A CBD segíthet az alvásban


A kannabidiol - más néven CBD - a kannabisz növény egyik fő kannabinoidja. A kannabinoidok kölcsönhatásba lépnek az endokannabinoid rendszerünkkel, amely segít a testünk kiegyensúlyozottságának és stabilitásának, valamint a homeosztázis állapotának fenntartásában. A tetrahidrokannabinoltól (THC) eltérően a CBD nem pszichoaktív, azaz nem fogunk beállni tőle. Ehelyett számos az egészségünkre gyakorolt pozitív hatással rendelkezik, például csökkentheti az epilepsziában szenvedő emberek rohamait, és a fájdalmat is enyhítheti a legkülönfélébb esetekben.


Néhány kutatás és nem hivatalos bizonyítékok azt sugallják, hogy a CBD segíthet abban, hogy minőségibb alvást nyújtson. Itt van, amit tudnunk kell a CBD alvás javításhoz történő használatáról.


Amit a kutatás mond a CBD-ről és az alvásról


Annak megértése érdekében, hogy a CBD hogyan javíthatja az alvást, először meg kell értenünk, mi okozza az alvás romlását.

Sok dolog miatt rosszul tudunk aludni. A Mayo Clinic szerint álmatlanságot a következők okozhatják:


  • mentális egészségügyi rendellenességek, például szorongás, poszt-traumás stressz rendellenesség (PTSD) és depresszió

  • gyógyszeres kezelés, amely zavarhatja az alvás-ébrenlét ciklusunkat

  • fizikai állapot, például krónikus fájdalom és nyugtalan láb szindróma (RLS)

  • koffein, különösen, ha a nap későbbi szakaszában fogyasztjuk

  • környezeti tényezők, például hangos zajok vagy kényelmetlen ágy


    Ha az álmatlanságunkat külső tényezők vagy kapcsolódó körülmények okozzák, a CBD segíthet az álmatlanság okainak kezelésében. Miközben a CBD-vel kapcsolatos kutatások még gyerekcipőben járnak, néhány kutatás azt sugallja, hogy a CBD képes kezelni a szorongást.


    A 2019-ben közzétett Research Trusted Source azt vizsgálta, hogy a CBD javíthatja-e az alvást és csökkentheti-e a szorongást. A vizsgálatban 72 alany vett részt, amelyből 47-nél szorongást és 25-nél rossz alvást diagnosztizáltak. Az alanyok napi 25 mg CBD-t kaptak kapszula formájában. Az első hónapban a betegek 79,2% -a jelentette alacsonyabb szorongási szintet, 66,7% -a pedig jobb alvást tapasztalt.


    A fájdalmat, amely úgyszintén okozhat alvászavarokat, a CBD is segítheti. Egy 2018. évi áttekintés az amerikai gyógyszerészeknek szóló Pharmacology magazinban megjelent írás megjegyezte, hogy meglehetősen sok bizonyíték támasztja alá azt az állítást, hogy a CBD enyhíti a fájdalmat. A szerzők megjegyzik, hogy a krónikus fájdalom csökkentésével a CBD javíthatja az alvást. Más kutatások szerint is a CBD befolyásolja az alvási ciklust. A 2014. évi kutatás a Trusted Source által, ahol négy Parkinson-kóros beteget vizsgáltak megállapította, hogy a CBD javította a REM alvási viselkedészavar (RBD) tüneteit, egy olyan rendellenesség, amely agyunk azon részére gyakorol hatást, ahol az álmaink születnek. Az RBD rossz alvással és rémálmokkal jár. A 2017. évi áttekintés azt is megjegyezte, hogy a CBD hasznos lehet az RBD kezelésében, és hogy potenciális lehet a túlzott nappali álmosság kezelésére.


    Az alvási paralízis, az álmatlanság egy további tünete, amit  a CBD befolyásolhat. A 2014. évi áttekintés szerint a CBD a humán és állati kutatások alapján egyaránt elősegítheti az éberséget. A szerzők megjegyezték, hogy nem voltak biztosak abban, hogy egyes esetekben miért is produkálta ezt az eredményt.


    Hogyan működik a CBD az alvás javításában?


    Még azok a tanulmányok sem, amelyek arra következtetnek, hogy a CBD javíthatja az alvást, nem mindig tudják megmondani, miért állt fel ez a helyzet. A fent említett tanulmányok többsége hangsúlyozza, hogy további kutatásokra van szükség a CBD-ről, mielőtt teljes mértékben megértjük, hogyan befolyásolja az alvásunkat.


    Mint azonban a fentiekben említésre került, sok kutató szerint a CBD javítja az alvást, mivel az álmatlanság fő kiváltó okaira gyakorol hatást. Ahogy egyre több kutatást végeznek a CBD-vel kapcsolatban, mi is egyre többet tudunk meg arról, hogy miért és hogyan segíthet nekünk az alvásban.


    Hogyan kell használni a CBD-t alváshoz?


    A CBD szervezetünkbe juttatásának számos módja van, többek között:


    • vape koncentrátumok

    • olajok és oldatok

    • tabletták és kapszulák

    • ehető termékek, mint a gumimaci


      A CBD, vape-t használva jut be a leggyorsabban a szervezetünkbe. Ugyanakkor nincs sok kutatás a CBD vape-ekkel kapcsolatban, de az bizonyított, hogy a vaping légúti veszélyekkel járhat. A számunkra alkalmas CBD adagja és bevételének ideje számos tényezőtől függ. A testsúly, a személyes testkémia és az alvásproblémák jellege befolyásolja a CBD hatását. Lehet, hogy az, ami egyesek számára működik, mások számára nem fog.


      A CBD-vel és az alvással kapcsolatos legtöbb klinikai vizsgálat során az alanyoknak naponta 25–100 mg CBD-t adtak. A legjobb, ha alacsony adaggal kezdünk, és fokozatosan növeljük azt, amíg meg nem találjuk a számunkra ideális mennyiséget. Erről bővebben az alábbi cikkünkben foglalkoztunk.

      https://pureleaf.hu/blog/cikk/megfelelo-cbd-adagolas---utikalauz-kezdoknek


      A CBD-vel kapcsolatos kutatások során, a szorongással és a silány alvás minőséggel küzdő betegek, sok esetben nem vettek észre azonnali javulást. A fentebb említett 2019-es tanulmány rámutatott, hogy körülbelül egy hónapba telt, amíg az alanyok elkezdték tapasztalni a CBD pozitív hatását. Legyünk türelmesek, és ne feledjük, hogy nem valószínű, hogy azonnali eredményeket érhetünk el.










      forrás: https://www.healthline.com/health/cbd-for-insomnia#side-effects

      Vissza

      Termékeinket csak a címkén feltüntetett módon szabad adagolni és használni. Tilos alkalmazni, ha Ön terhes vagy szoptat. Használat előtt konzultáljon orvosával, ha súlyos betegsége van, vagy vényköteles gyógyszereket használ. A hatások egyéntől függően eltérhetnek.